2012-02-07 12:17 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson återkallar vattenkokare

Clas Ohlson uppmanar kunder som köpt vattenkokare av modell Coline WK-3018 (art nr 34-3035 i fyra olika färger) att lämna tillbaka produkten till närmaste Clas Ohlson-butik.

Vid enstaka incidenter har vattenkokarna överhettats vilket föranleder beslutet att återkalla denna modell (Coline WK3018 med art nr 34-3035). Vissa av dessa vattenkokare kan innehålla en felaktig komponent som innebär ett bristfälligt överhettningsskydd. Som en försiktighetsåtgärd återkallas samtliga ovan nämnda vattenkokare eftersom det inte är möjligt att spåra vilka enheter som kan innehålla en komponent som kan vara bristfällig.

Övriga vattenkokare i Clas Ohlsons sortiment berörs inte av återkallelsen.

De vattenkokare som återkallas började säljas i augusti 2010 i Sverige, Norge och Finland. Kunder som köpt denna vattenkokare uppmanas att lämna tillbaka produkten till någon av Clas Ohlsons butiker runt om i Norden.

Vi beklagar eventuella besvär som detta orsakar. Kunder erbjuds pengarna tillbaka.

Kontakt

För mer information till berörda kunder, kontakta informationsdisken i din lokala Clas Ohlson-butik.

Clas Ohlson Kundtjänst

Sven-Åke Östberg, Kundtjänstchef