2023-05-11 11:35 CET Övriga företagsnyheter

Clas Ohlson och Gustav Ovland i nytt samarbete – skapar ordning och reda i svenska skjul

DSC 6158
DSC 6047
DSC 6000
DSC 6021
DSC 6064

Gustav Ovland känns igen från tv-produktioner som Husdrömmar och Stugdrömmar och i ett nytt samarbete med Clas Ohlson kommer han i en videoproduktion om tre avsnitt rensa och organisera svenska skjul i Skjuldrömmar.

- I sommar vill vi visa att Clas Ohlson har ett väldigt bra och relevant sortiment för alla fixare runt om i Sverige, inte minst för att organisera och få ordning i verktygsbodar och skjul. Vi vet också att innehåll med inspiration och tips engagerar våra kunder. Med detta vill vi testa ett lite längre annonsformat som är mer redaktionellt för att hjälpa svenska folket i sina fixarprojekt, säger Gustav Hernebrant, marknadschef på Clas Ohlson.

I de tre filmerna kommer vi att få se olika slags skjul. I det första avsnittet tar Gustav Ovland sig an ett trädgårdsskjul, där man kan odla och förkultivera växter. Det andra skjulet är en snickarbod, där man kan laga saker, snickra och skapa nytt. Det tredje skjulet är en verkstad, där man kan meka med båt, bil eller motorcykel.​

- Det har varit otroligt roligt att tillsammans med Clas Ohlson få organisera några av Sveriges skjul. Det är en utmaning att hitta smarta förvaringslösningar på liten yta, men också att få inreda skjulen så att det blir ett rum man trivs i, säger Gustav Ovland.

- Nu när vi närmar oss sommaren är det dags att ge lite extra kärlek till skjulen. De förtjänar bättre än att bara få massa skräp! Med lite ordning och reda i skjulet kan kreativiteten och lusten att renovera, odla, snickra och meka ta plats. Det vill vi visa i Skjuldrömmar, säger Anna Drysén, projektledare för produktionen på Clas Ohlson.

En förhandstitt från produktionen hittar du här: https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/37GE81ZF89

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på tre marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi förenklar hemmafixet för alla på ett ansvarsfullt sätt på about.clasohlson.com.