2020-09-29 08:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Club Clas lanseras i Norge

co brand 2

Clas Ohlson lanserar nu Club Clas för alla norska kunder som uppskattar praktiska lösningar och unika erbjudanden.

I medlemskapet ingår specialerbjudanden på utvalda produkter, rabatt på uthyrning av verktyg, digitala kvitton, köphistorik samt möjlighet att kunna panta bläckpatroner och toners.

Clas Ohlsons kommersiella direktör Stine Trygg-Hauger är glad över att kunna ta nya steg i linje med Clas Ohlsons långsiktiga strategi.

- Lanseringen av Club Clas i Norge markerar nästa steg i vår strategi for lönsam tillväxt, där styrkan i vårt relevanta kunderbjudande och stora lojala kundbas spelar en viktig roll, säger Stine Trygg-Hauger.

Club Clas lanserades i Sverige i 2013 och har en medlemsbas på 2,8 miljoner  medlemmar i Sverige och Finland.

- Genom Club Clas i Sverige har vi skaffat oss mycket kunskap och insikter i vad kunderna vill ha och förväntar sig av en lojalitetsklubb. Vi är därför stolta över att kunna erbjuda våra mest lojala kunder i Norge en kundklubb baserat på kundernas önskan och behov, säger Stine Trygg-Hauger.

Club Clas kommer framöver utvecklas ytterligare med fler erbjudanden och tjänster.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.