Regulatorisk 2022-07-13 09:00 CET Finansiella rapporter, Finansiell information

Clas Ohlsons års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2021/22 publicerad

Clas Ohlsons integrerade årsredovisning för verksamhetsåret 2021/22 finns nu tillgänglig på about.clasohlson.com/sv.

Års- och hållbarhetsredovisningen är en sammanställning av året som gått med exempel på hur bolagets strategi omsätts i praktiken samt uppföljning på tidigare kommunicerade finansiella och hållbarhetsrelaterade mål. Rapporten omfattar även standardupplysningar och specifika upplysningar om hållbarhetsaspekter baserade på GRI-standard. Omfattningen framgår av GRI-index i rapporten.

Års- och hållbarhetsredovisningen finns tillgänglig i såväl svensk som engelsk version.  Rapporten lämpar sig bäst för att läsas på skärm. Tryckta versioner kommer att finnas i begränsad upplaga och går att beställa via Clas Ohlsons reception på telefon 0247-444 00.

Clas Ohlson registrerar idag även ESEF-versionen (European Single Electronic Format) av årsredovisningen för 2021/22 hos svenska Finansinspektionen och publicerar den på vår hemsida. Formatet för rapporten är xHTML (Extensible Hypertext Markup Language). I linje med kraven för ESEF har de primära finansiella rapporterna försetts med XBRL-taggar.