2022-06-22 09:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson lanserar möbelben och knoppar i samarbete med Prettypegs

4

Med designkollektionen ”Clas” möbelben och knoppar kan du enkelt uppgradera dina möbler och ge dem en ny look. Kollektionen har tagits fram genom ett samarbete mellan Clas Ohlson och Prettypegs.

Produkterna finns pastellfärger och i guld, silver och svart. De finns tillgängliga i butik och online från vecka 26.

- Vi ser en ökad trend i att kunder önskar enkla lösningar för att göra sina möbler mer personliga. Vi är glada att Prettypegs ville designa en kollektion tillsammans med oss. Med den här kollektionen vill vi väcka intresset för hemmafix hos en ännu större målgrupp, säger produktchef Erik Sundqvist.

Kollektionen kommer att säljas i Clas Ohlsons fysiska butiker och e-handel och i Prettypegs egen e-handel.

- Vi är glada över att vårt sortiment blir tillgängligt i alla Clas Ohlson-butiker i Norden. Som grädde på moset har vi fått möjligheten att designa en unik kollektion möbelben och knoppar tillsammans med Clas Ohlson. Serien som fått namnet Clas reflekterar en nordisk elegans. Serien är designad för att ge nytt liv till alla typer av förvaringsmöbler, säger Jana Cagin, Prettypegs grundare och vd.

Högupplösta bilder finns i vår bildbank: https://clasohlson.mediaflowportal.com/folder/226414/

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fyra marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi förenklar hemmafixet för alla på ett ansvarsfullt sätt på about.clasohlson.com.