2021-02-25 12:15 CET Nya butiker

Clas Ohlsons nya butik i Norrköping har öppnat

Ingelsta shopping butiksöppning

Idag kl. 10 öppnade Clas Ohlsons nya butik i Ingelsta Shopping i Norrköping. Butiken öppnar i ett expansivt köpcentrum och förstärker Clas Ohlsons närvaro i Norrköping med omnejd.

Sedan tidigare finns två ytterligare Clas Ohlson-butiker i Norrköping. Den första Clas Ohlson-butiken öppnade redan 1996 i centrala Norrköping. 2009 invigdes en ny butik i Mirum Galleria i Hageby och nu är det alltså dags för en tredje butik.

- Det känns otroligt roligt att få öppna en ny butik i Norrköping. Det är den första staden utanför Stockholm, Göteborg och Malmö där vi har tre Clas Ohlson-butiker. Vi tror mycket starkt på Ingelsta Shopping som handelsområde och ser fram emot att bli ännu mer tillgängliga för våra kunder i Norrköpingsområdet, säger Johannes Åverling, operativ chef för Clas Ohlson i Sverige.

Förutom att köpa smarta produkter som förenklar vardagen samt få hjälp av Clas Ohlsons kunniga medarbetare finns också möjlighet för kunderna att hämta onlinebeställningar efter 30 minuter, i eller utanför den nya butiken i Ingelsta Shopping.