2020-11-05 11:27 CET Nya butiker

Clas Ohlsons nya butik i Uddevalla har öppnat

123901605 1144282229319544 1913437213694144503 n

Idag kl 10 öppnade Clas Ohlsons nya butik i Torp Köpcentrum utanför Uddevalla. Butiken öppnar i ett expansivt köpcentrum och förstärker Clas Ohlsons närvaro i Uddevalla med omnejd.

Sedan tidigare finns också en Clas Ohlson-butik i centrala Uddevalla.

- Det känns otroligt roligt att få öppna en ny butik i Uddevalla. Vi tror mycket på Torp som handelsområde och ser fram emot att bli ännu mer tillgängliga för våra kunder i Bohuslän, säger Johannes Åverling, operativ chef för Clas Ohlson i Sverige.

I butiken får kunderna hjälp att förenkla sin vardag med hjälp av smarta produkter och Clas Ohlsons kunniga medarbetare. Det finns också möjlighet att beställa produkter online och hämta dem genom Click & Collect efter 30 minuter, i eller utanför butiken.

Nyligen invigdes en helt ny del av Torp Köpcentrum som fördubblade ytan för fackhandel till 46 500 kvadratmeter. Under hösten har 25 nya butiker öppnat i köpcentrumet som nu har närmare hundra butiker totalt.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.