2020-02-10 09:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Fixare expanderar till Göteborg, Malmö och Uppsala

clasfixare landscape

Clas Ohlsons hantverkartjänst Clas Fixare har fram till idag varit möjlig att boka för privat- och företagskunder i Stockholm med kranskommuner. Som en del i Clas Ohlsons strategi utvidgar man nu tjänstens upptagningsområde till Göteborg, Malmö, Lund och Uppsala.

Med hantverkartjänsten Clas Fixare har Clas Ohlson sedan drygt ett år tillbaka breddat sitt kunderbjudande. Nu utvidgar företaget stegvis tjänsten till att förutom Storstockholm, även innefatta Göteborg, Malmö, Lund och Uppsala. Tjänsten Clas Fixare går ut på att kunder via app, telefon eller Clas Ohlson-butik, bokar enklare hantverkartjänster till hemmet. Clas Ohlsons egna fixare åker sedan ut till kunden och genomför uppdraget.

– Clas Fixare är en viktig kugge i vår strategi, att förenkla livet i alla typer av hem. Därför känns det nu otroligt roligt att kunna utvidga upptagningsområdet och täcka Sveriges fyra största städer. Våra fixare är redo att ge en kundservice i världsklass hemma hos kunden, precis som våra medarbetare redan gör i butik, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Clas Fixare kan från och med idag bokas av privat- och företagskunder i Uppsala, de första uppdragen börjar utföras den 2 mars. I Göteborg lanseras tjänsten den 15 april och i Malmö och Lund sker utrullningen under hösten.

Maria Lundqvist, kommunikatör, 0247-446 39, maria.lundqvist@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.