2019-06-13 09:00 CET Produkt- och konsumentnyheter, Övriga företagsnyheter

Clas Ohlson utökar samarbetet med förvaringsbolaget Vinden

Clas-Ohlson-HenrikDanielsson
Clas-Ohlson-Vinden

Som en del i att skapa ett unikt kunderbjudande erbjuder nu Clas Ohlson en månad gratis förvaringsservice vid köp av flyttlådor. Erbjudandet är möjligt tack vare Clas Ohlsons samarbete med förvaringsbolaget Vinden.

Ett pilotprojekt med Vinden inleddes i oktober 2018 och företagets tjänst finns nu tillgängligt för Clas Ohlsons kunder i hela Stockholmsregionen. Samarbetet har mottagits väl och nästa steg är att rulla ut tjänsten i fler städer.

- Vi har hittills drivit samarbetet som ett pilotprojekt som visar på en försäljningsutveckling över våra interna mål. Vi hjälper varandra på ett väldigt bra sätt där Vinden, som liten, snabbfotad startup, snabbt kan anpassa sitt erbjudande och ge våra kunder nya värden samtidigt som vi kan ge draghjälp till Vinden med vår långa erfarenhet av konsumentmarknaden och starka försäljnings- och marknadsföringskanaler, säger Henrik Danielsson, Head of New Business, på Clas Ohlson.

Projekten går nu in i nästa fas, där konceptet integreras i Clas Ohlsons produkt, i och med att kunderna får en månads gratis förvaring vid köp av alla typer av flyttlådor hos Clas Ohlson.

- Genom att förpacka produkt och service tillsammans på det här sättet gör vi vårt förvaringssortiment ännu mer attraktivt. Att skapa mer utrymme hemma är ett jättebra sätt att förenkla våra kunders vardag och samtidigt skapa mervärde till vårt produkterbjudande. Kunderna får enkelt tillgång till erbjudandet genom att göra en beställning på www.vinden.com/clas, förklarar Henrik Danielsson.

Om Vinden

Vinden är ett förvaringsbolag som aktivt arbetar för att vara en del i ett hållbart samhälle. Företaget strävar efter att effektivisera och förenkla sättet människor bor, hur vi hanterar våra tillhörigheter och hur vi lever. Genom att frigöra yta i tätbefolkade orter, som idag används för förvaring, kan ytan användas till roligare saker som boyta, kontorsplats, dagisverksamhet eller allmänna sällskapsutrymmen. Läs mer på www.vinden.com

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-44429, niklas.carlsson@clasohlson.se