2019-08-20 08:00 CET Finansiella rapporter, Finansiell information, Övriga företagsnyheter

Clas Ohlson bjuder in till Q1-presentation den 4 september

Den 4 september 2019 klockan 07:00 publicerar Clas Ohlson delårsrapport för första kvartalet 2019/20. En presentation av rapporten hålls samma dag klockan 09:00 i butiken på Sveavägen 52 i Stockholm.

Clas Ohlson bjuder in investerare, analytiker och media till en presentation av kvartalsrapporten där vd och koncernchef Lotta Lyrå och ekonomi- och finansdirektör Pär Christiansen kommenterar rapporten. Presentationen hålls klockan 09:00 i Clas Ohlsons Lab Store på Sveavägen 52 i Stockholm. Rapporten släpps klockan 07:00 och kommer att finnas tillgänglig på about.clasohlson.com/rapporter.

För deltagande

Anmälan för deltagande på plats i butiken gör ni här: https://about.clasohlson.com/webbsandning-201920-q1. De som inte har möjlighet att närvara kan följa presentationen direkt via webbsändning som ni också når via ovan länk.

Det går också bra att följa presentationen direkt via telefonkonferens. För att delta, ring: +46856642703 (Sweden), +443333009270 (UK) or +18335268383 (US).

Presentationen sker på engelska och följs av en frågestund. Frågor kan också ställas via telefonkonferensen eller skriftligen via webbsändningen. Efter presentationen kommer en inspelad version av sändningen finnas tillgänglig på about.clasohlson.com/rapporter.

Finansiell kalender

7 september 2019        Årsstämma
4 december 2019         Sexmånadersrapport 2019/20
11 mars 2020               Niomånadersrapport 2019/20
3 juni 2020                   Bokslutskommuniké 2019/20

Kalendariet finns även publicerat på about.clasohlson.com/kalender.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, telefon: 0247-444 29.