2017-03-23 12:45 CET Nya butiker

Idag öppnades Norges första Clas Ohlson Compact Store

Clas Ohlson Lilleström 1
Clas Ohlson Lilleström 2

Idag öppnade Clas Ohlson sin nya butik i Lilleström, en stad nära Oslo. Butiken är Clas Ohlsons 79:e butik i Norge.

En Clas Ohlson butik har länge varit efterlängtad i Lilleström.

– Vi har velat öppna en butik här i Lilleström under en längre tid nu, och med det nya mindre butiksformatet Clas Ohlson Compact Store har vi nu fått tillgång till ett riktigt bra butiksläge med precis rätt storlek. Det nya lilla butiksformatet gör det möjligt för oss att öppna butiker på nya lägen och med mindre butiksyta i framtiden, säger Geir Hoff, Norgechef på Clas Ohlson.

Clas Ohlsons nya butik på Lilleströms torg har en försäljningsyta om cirka 500 kvadratmeter och butikens upptagningsområde beräknas till cirka 30 000 invånare.

Med den nya butiken i Lilleström erbjuder Clas Ohlson sina kunder en omnikanalupplevelse med e-handel och över 200 butiker på sex marknader.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

Kontakt

För mer information kontakta: Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13