Regulatorisk 2013-02-26 13:00 CET Nya butiker

Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ny butik i Kaari Köpcentrum, Kannelmäki, Helsingfors, Finland

Clas Ohlson har tecknat kontrakt gällande en ny butik i Kaari Köpcentrum, Kannelmäki, Helsingfors, Finland. Butiken beräknas öppna november 2013 och säljytan kommer att uppgå till 780 kvadratmeter. Upptagningsområdet för butiken är ca 205 000 invånare.

Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed: Vestby Arena (Vestby) i Norge mars 2013, Hansa City köpcentrum (Kalmar) i Sverige mars 2013, Pasaati Köpcentrum (Kotka) i Finland maj 2013, Maxinge Center (Jomala) på Åland, Finland maj 2013, Sogndal i Norge våren 2013, Heiane Storsenter (Stord) i Norge våren 2013, Norra Backa (Borlänge) i Sverige oktober 2013, Mobilia Shopping Centre (Malmö) i Sverige oktober 2013, Kaari Köpcentrum, Kannelmäki, (Helsingfors) i Finland november 2013, Orkdal i Norge november 2013, Mandal i Norge vinter 2014, Vimpeln Köpcentrum (Alingsås) i Sverige mars 2014, Kungens Kurva (Huddinge, Stockholm) i Sverige våren 2014 samt Barkarby Gate (Stockholm) i Sverige oktober 2014.

Under verksamhetsåret 2012/13 planerar Clas Ohlson att etablera 15-20 nya butiker. Med nuvarande 172 butiker och 14 kontrakterade kommer Clas Ohlson att ha totalt 186 butiker varav 78 i Sverige, 66 i Norge, 30 i Finland och 12 i Storbritannien.

För mer information kontakta:

Bo Heyman, Etableringschef, Mobil +46 70 597 44 90.

John Womack, Informations- och IR-chef, Tel +46 247 444 05.

Sampo Päällysaho, VD Clas Ohlson Oy, Finland, Mobil +358 (0)43 824 4431.