2011-09-01 09:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson återkallar två modeller av kompressorer

Clas Ohlson uppmanar kunder som köpt kompressorer av modell Cotech 24 (Art nr 40-7977) eller Cotech 50 (Art nr 40-7978) att lämna tillbaka kompressorerna till närmaste Clas Ohlson butik

Ingen människa har kommit till skada men produkterna återkallas av säkerhetsskäl. Vid tre olika incidenter har kompressorer överhettats, vilket föranleder beslutet att återkalla samtliga aktuella modeller (Art nr 40-7977 och Art nr 40-7978) som sålts till kunder i Sverige, Norge och Finland. En teknisk undersökning av kompressorerna har påvisat att produkten kan innehålla en felaktig komponent som innebär ett bristfälligt överhettningsskydd. Som en försiktighetsåtgärd återkallas samtliga ovan nämnda kompressorer eftersom det inte är möjligt att spåra vilka produkter som innehåller den komponent som kan vara bristfällig. Övriga kompressorer i Clas Ohlsons sortiment berörs inte av återkallelsen.

De kompressorer som återkallas började säljas i april 2011 i Sverige, Norge och Finland. Kunder som köpt någon av dess kompressorer (Artikelnummer 40-7977 eller 40-7978) uppmanas att lämna tillbaka produkten till någon av Clas Ohlsons butiker runt om i Norden.

Vi beklagar eventuella besvär som detta orsakar. Kunder erbjuds inbyte av aktuell kompressor mot ersättningsprodukt eller pengarna tillbaka.

För mer information till berörda kunder, kontakta informationsdisken i din lokala Clas Ohlson-butik.

Clas Ohlson Kundtjänst

Sven-Åke Östberg, Kundtjänstchef