Regulatorisk 2010-09-02 15:10 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson släpper sin klassiska katalog för 93:a året i rad

Den 1:a september utgavs Clas Ohlsons nya katalog för hösten/vintern 2010/11 – den 95:e upplagan. Katalogen har getts ut varje år sedan företaget startades 1918 och är den äldsta i sitt slag i Sverige. Sedan 2009 utkommer katalogen en gång på våren och en gång på hösten. Upplagan är idag på ca 3 miljoner och publiceras på fyra språk för utgivning på Clas Ohlsons marknader i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.

Katalogen förhandssläpptes i lördags traditionsenligt i företagets hemby Insjön, Dalarna i samband med Insjödagen som hålls varje år i slutet av augusti. Den nya katalogen, på över 600 sidor, innehåller över 1000 nyheter i fem olika produktkategorier – Hem, Multimedia, El, Bygg och Fritid. Erbjudandet inom Fritid fortsätter att öka, och framförallt friluftssortimentet tar stora kliv framåt med många nya produkter. Totalt har Clas Ohlson cirka 15 000 artiklar i sortimentet för att lösa vardagens praktiska små problem. Katalogen finns nu att hämta i Clas Ohlsons butiker och kan även beställas på www.clasohlson.se.

För mer information, kontakta:

John Womack, informations- och IR-chef, tel: 0247-444 05.