Regulatorisk 2010-09-01 10:00 CET Finansiell information

Göran Melin utsedd till ny CFO på Clas Ohlson

Clas Ohlson har utsett Göran Melin till ny ekonomi och finanschef (CFO). Göran kommer närmast från Öhrlings PricewaterhouseCoopers i Falun där han varit sedan 1987, som auktoriserad revisor sedan 1991 och som partner sedan 2001.

Göran Melin har lång erfarenhet av revision av medelstora och stora företag, rådgivning och analys inom ekonomistyrning, Corporate Finance, organisationsfrågor och skatter, såväl i Sverige som internationellt.

”Jag är mycket glad över att kunna presentera Göran Melin som ny CFO på Clas Ohlson. Görans gedigna kompetens och erfarenhet inom ekonomi och redovisningsområdet kommer att vara värdefullt för Clas Ohlsons fortsatta utveckling och internationalisering”, säger Klas Balkow, VD och Koncernchef.

Clas Ohlson är ett expansivt företag i en spännande internationell utvecklingsfas med både stark företagskultur och starkt varumärke. Jag ser fram emot stimulerande utmaningar och att genom mitt kunnande medverka till Clas Ohlsons fortsatta framgång och utveckling”, säger Göran Melin, tillträdande CFO.

Göran Melin tillträder sin nya tjänst den 1 november 2010.

För mer information kontakta:

Klas Balkow, VD och Koncernchef: 0247-446 88.

Göran Melin, tillträdande CFO: 070-511 55 62.