2022-10-06 09:18 CET Nya butiker

2022 10 06 clas ohlson vaasa 04 - kopia
2022 10 06 clas ohlson vaasa 07 - kopia
2022 10 06 clas ohlson vaasa 01 - kopia

I dag på morgonen öppnade Clas Ohlson en ny butik i Vasa i Finland. Butiksöppningen är en del av Clas Ohlsons strategi att växa på den finska marknaden.

Den nya butiken ligger i Klemetsö strax utanför centrala Vasa. I och med öppningen får Clas Ohlson två butiker i Vasa.

- Vi öppnade vår första butik i Vasa år 2004 och vi har genom åren fått många kunder som uppskattar vårt breda sortiment för hemmafix. Med den nya butiken i Klemetsö blir vi ännu mer tillgängliga för våra kunder, säger Carita Degerman, Country Operations Manager.

Butiksöppningen är också en del av en uttalad strategi att växa på den finska marknaden

- Vi vill få fler finländare att upptäcka Clas Ohlson. Finland är det land där Clas Ohlsons kunder är allra nöjdast och vi ser en stor potential att växa på den finska marknaden. Den nya butiken i Vasa är ett av de steg som vi nu tar för att växa i Finland, säger Carita Degerman.

Den nya butiken i Klemetsö i Vasa har en försäljningsyta på 1045 kvadratmeter.

Anders Wahl, presskontakt, 0247-443 29, anders.wahl@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fyra marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi förenklar hemmafixet för alla på ett ansvarsfullt sätt på about.clasohlson.com.