2021-12-03 09:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson uppmuntrar att ge bort tid i julklapp

give your time

Vilken julklapp kommer verkligen att uppskattas? Ett hemmafix tror Clas Ohlson, som uppmuntrar till att ge bort tid i julklapp.

- Vi är många som ställs inför frågan: Vad ska jag ge till den som har allt? Med den här kampanjen vill vi säga att något som verkligen kommer att uppskattas är våra smarta produkter tillsammans med dig och din tid, säger Anna Drysén, Marketing Leader på Clas Ohlson.

Inspirationen till kampanjen har hämtats från alla de val man ställs inför när man ska handla julklappar, och att jakten på den perfekta julklappen kan vara svår. Clas Ohlson vill påminna om att den mest värdefulla julklappen handlar om omtanken. Att ge bort tid tillsammans med en produkt kan vara att fixa mormors wifi eller att laga kusinens cykel. För den som behöver lite extra stöd erbjuder Clas Ohlson gratis videohjälp till alla Club Clas-medlemmar som bestämt sig för att ge bort hemmafix som julklapp.

- Vi vill inspirera och visa att du kanske redan har det som behövs för att ge den “perfekta” julklappen. Det handlar om att ge något man är bra på, till någon som verkligen behöver det. För att göra det enkelt så har vi tagit fram presentkort med olika produkter där givaren kan skriva vad man vill ge med tillsammans produkten, oavsett om det är tid eller talang, säger Anna Drysén på Clas Ohlson.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Forsman & Bodenfors.

Här hittar du kampanjens bilder och filmer

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fyra marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,3 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.