2021-09-30 11:57 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson öppnar ny butik i Fauske, Norge

store opening fauske 1

Idag klockan 10 öppnade Clas Ohlson en ny butik i Fauske i Norge. AMFI Fauske är ett snabbt växande köpcenter och Clas Ohlson är en av flera stora detaljhandelskedjor som har öppnat nya butiker här den senaste tiden.

Med den nya butiken i AMFI Fauske stärker Clas Ohlson närvaron och kunderbjudandet i norra Norge.

- Upptagningsområdet i Indre Salten är intressant på flera sätt. Till exempel ser vi nya kundbeteenden här, där många vill handla mer lokalt, men Fauske är också en plats som är ett naturligt stopp för både lokalinvånare och en ökande mängd fritidshusägare, säger Trond-Martin Nettelhorst Tveit, Head of Store Footprint på Clas Ohlson.

Köpcentret AMFI Fauske växer med ett helt nytt kunderbjudande.

- AMFI Fauske är ett köpcentrum som har utvecklat sitt kunderbjudande den senaste tiden med flera större detaljhandelskedjor som öppnar nya butiker. Det betyder att vi kommer att finnas i ett köpcentrum som erbjuder kunderna allt de behöver på en och samma plats, fortsätter Trond-Martin Nettelhorst Tveit.

Förutom möjligheten att handla smarta produkter som förenklar livet i varje hem och få hjälp från våra kunniga medarbetare kommer våra kunder även att kunna hämta sina onlinebeställningar efter 30 minuter i den nya butiken.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fyra marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,3 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.