2020-04-08 08:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Pressbild 1 Lekmatta
Pressbild 2 Barnrum
Pressbild Visningsbockar Final

Clas Ohlson och Svensk Fastighetsförmedling inleder nu ett längre samarbete för att inspirera såväl barn som deras föräldrar. Samarbetet med mäklarfirman är en del av Clas Ohlsons satsning på inredning, förvaring och leksaker till barnrummet.

Tidigare i år lanserade Clas Ohlson sitt nya barnrumssortiment med leksaker och förvaring som inspirerar och hjälper familjer att hålla ordning i barnrummet. Nu visar Clas Ohlson upp lösningarna på ett nytt sätt – i riktiga hem på bostadsmarknaden, och först ut är nyproducerade kedjehus på Ekerö i Stockholm. Sortimentet finns redan i butik och online, men med samarbetet vill Clas Ohlson låta sina produkter inspirera småbarnsfamiljer i den miljö de faktiskt är skapade för.– Vi tycker det är väldigt roligt att man nu kan få se våra saker i verkliga hemmiljöer. Vårt mål är att förenkla livet i alla typer av hem och vi vill inspirera så många som möjligt till att inreda snyggt och smart, i det här fallet barnrummet, säger Sofie Struwe, sälj- och marknadschef på Clas Ohlson.

Bostadsbyte brukar innebära kilometerlånga scrollningar på bostadssajter och visningstäta scheman för redan upptagna småbarnsfamiljer. Nu får de inspiration direkt på plats, och dessutom får både köparen och säljaren behålla varsin uppsättning av barnrumssortimentet som visas i bostäderna.

– När man byter bostad är det många som samtidigt vill förnya sitt hem, då är det tacksamt med hjälp. Vi hjälper säljaren att inreda med smarta och snygga lösningar från Clas Ohlson inför visningen, och köparen får en uppsättning som de kan använda när de flyttar in. Det är helt enkelt en win-win-win, säger Viveca Mellberg, affärsutvecklare och partneransvarig på Svensk Fastighetsförmedling.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, vänligen kontakta:
Maria Lundqvist, Kommunikatör, Clas Ohlson
0247-446 39, maria.lundqvist@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.