2018-06-27 16:00 CET Övriga företagsnyheter

Lastbil retro
clas ohlson store 1
100 more years mobile

Idag var det exakt 100 år sedan Clas Ohlson grundade cykelverkstaden och postorderföretaget Clas Ohlson & Co. Vi firar vårt jubileum på olika sätt under hela jubileumsåret 2018, och i dagarna kommer våra kunder att kunna ta del av extra fina erbjudanden.

Mycket har hänt sedan företaget grundades och den första katalogen skickades ut. Postorderföretaget utvecklades till ett modernt detaljhandelsföretag som idag möter kunder på fem marknader i fler än 230 butiker och online. En sak har dock funnits med som en röd tråd under alla år: vi på Clas Ohlson vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser.

Nu i anslutning till födelsedagen kommer våra kunder att kunna ta del av erbjudanden med särskilt attraktiva priser i våra butiker och online. Därtill finns exklusiva produkter framtagna för jubileumsåret som boken Älskade Prylar och vårt sortiment av vardagsnära produkter med guldkant som vi kallar Limited Edition, just för att de endast finns i en begränsad upplaga.

Läs mer om Clas Ohlsons fantastiska historia på jubileumssajten clasohlson100.com. Här finns bland annat våra kataloger för första gången samlade på en och samma plats i digitalt format – en riktig nostalgitripp för alla prylälskare.

For mer information, vänligen kontakta:
Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13