2016-11-15 11:00 CET Nya butiker

Clas Ohlsons nya franchisebutik i Dubai är nu öppen

Clas Ohlson Mercato Shopping Mall

Idag öppnade Clas Ohlsons andra franchisebutik i Dubai. Butiken ligger i Mercato Shopping Mall som är ett populärt köpcentrum med 5 miljoner besökare årligen i hjärtat av Jumeirah, ett av Dubais mest prestigefyllda bostadsområden.

Konsumenterna visade stort intresse när den nya butiken i Dubai öppnade tidigare idag.

– Vi är mycket glada över att äntligen kunna öppna dörrarna till vår andra butik i Dubai. Vi ser fram emot att följa hur det mindre butiksformatet tas emot av våra kunder i Dubai, säger Peter Jelkeby, vice vd Clas Ohlson.

Clas Ohlsons nya franchisebutik i Dubai har en försäljningsyta om cirka 300 kvadratmeter och innehåller ett brett sortiment av samtliga fem produktkategorier som kan hjälpa kunder att lösa vardagens praktiska problem. De produkter som inte finns tillgängliga direkt i hyllan kan enkelt och smidigt beställas från butiken.

Den nya butiken, som är Clas Ohlsons andra butik i Dubai och koncernens 211:e butik totalt, ligger i Mercato Shopping Mall som är ett populärt köpcentrum med 5 miljoner besökare årligen i hjärtat av Jumeirah, ett av Dubais mest prestigefyllda bostadsområden.

Clas Ohlson erbjuder sina kunder en omnikanalupplevelse med e-handel och över 200 butiker på sex marknader. Clas Ohlson planerar att under räkenskapsåret 2016/17 expandera butiksnätverket med 3-8 nya butiker netto.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

För mer information kontakta:
Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13