Regulatorisk 2016-05-27 09:15 CET Nya butiker

Clas Ohlson har nu öppnat i Sandnes i Norge!

Clas Ohlson Sandnes Maxi 2
Clas Ohlson Sandnes Maxi 1

Clas Ohlson har nu öppnat sin helt nya 800 kvadratmeter stora butik belägen i Maxi Sandnes köpcentrum mitt i centrala Sandnes.

Clas Ohlson har nu två butiker i Sandnes.

– Sandnes Maxi köpcentrum ligger mitt i stadskärnan och ger oss ett perfekt läge. Vi har ett fantastiskt team på plats och jag ser fram emot att se denna butik bli en del av det lokala samhället och lyckas väl. Vi är mycket glada över att nu bli än mer tillgängliga för våra kunder i Sandnes, säger Geir Hoff, Landschef Norge på Clas Ohlson.

Maxi Sandnes är ett köpcentrum belägen i centrala Sandnes. Köpcentret består av över 40 butiker, restauranger och caféer. Det omedelbara upptagningsområdet för nya butiken i Maxi Sandnes beräknas till cirka 70 000 invånare.

Clas Ohlson planerar att under räkenskapsåret 2016/17 etablera 10-15 nya butiker. Antalet framtida kontrakterade butiksetableringar uppgår till totalt 10 butiker. Clas Ohlson har idag e-handel på fyra av sex marknader och totalt 207 butiker varav 85 i Sverige, 73 i Norge, 34 i Finland, 13 i Storbritannien, en i Tyskland och en franchisebutik i Dubai.

Framtida butiksetableringar

Varberg, planerad invigning våren 2017

Finnsnes, planerad invigning juni 2016
Voss, planerad invigning juni 2016