2015-12-04 09:45 CET Nya butiker

Mark Gregory, Councillor Harbhajan Kaur Dheer and Lee Hodds
Clas Ohlson Ealing kunder
Clas Ohlson Ealing exteriör

Igår öppnade Clas Ohlson en ny butik i Ealing Broadway Shopping Centre, London. Butiken är Clas Ohlsons 206:e butik.

Den nya Clas Ohlson butiken i Ealing Broadway Shopping Centre är en butik i det nya mindre butiksformat där omnikanal och samspelet mellan butik och e-handel är mer tydligt för kunden.

- Vi har nu öppnat denna fantastiska butik i Ealing och med det blivit mer tillgängliga för våra kunder. Våra medarbetare har gjort ett riktigt bra jobb med att få butiken klar inför öppning och vi är mycket glada över att vi redan på öppningsdagen kunde välkomna så många nya kunder till oss, säger Mark Gregory, landschef Clas Ohlson Storbritannien.

Clas Ohlsons nya butik i Ealing har en säljyta om cirka 300 kvadratmeter och ett upptagningsområde om cirka 85 000 invånare. Med butiken i Ealing har Clas Ohlson e-handel och 206 butiker på fem marknader, av vilka 84 i Sverige, 74 i Norge, 34 i Finland, 13 i Storbritannien och en franchisebutik i Dubai.

Clas Ohlson planerar att under räkenskapsåret 2015/16 etablera totalt 10-15 nya butiker. Så här långt har åtta nya butiker öppnats netto och antalet framtida butiksetableringar som kontrakterats uppgår till totalt sju.

Framtida butiksetableringar

Umeå Syd, Umeå, planerad invigning mars 2016

Svolvær, planerad invigning augusti 2016

Stovner, Oslo, planerad invigning november 2016