Regulatorisk 2008-03-10 08:21 CET Finansiell information

Peter Jelkeby ny operativ chef på Clas Ohlson

Clas Ohlson har utsett Peter Jelkeby till ny operativ chef för Clas Ohlson-koncernen och ny medlem i koncernledningen . Peter kommer närmast från Ikea där han varit ställföreträdande landschef för Ikea i Storbritannien sedan 2006. Tidigare roller inom Ikea innefattar ledande befattningar inom bl.a. försäljning, marknadsföring och inköp sedan 1989.

”Vi är mycket glada över rekryteringen av Peter Jelkeby. Hans långa och gedigna erfarenhet av internationell detaljhandelsverksamhet kommer att vara till stor nytta i det fortsatta arbetet med att utveckla Clas Ohlson till en internationell detaljhandelskedja”, säger Klas Balkow, vd och koncernchef i Clas Ohlson.

”Det ska bli mycket spännande att få vara med i den utvecklingsfas som Clas Ohlson befinner sig i, inte minst det förestående inträdet i Storbritannien. Jag har arbetat med internationell handel hela mitt yrkesverksamma liv och ser en stor potential i den satsning som Clas Ohlson nu gör”, säger Peter Jelkeby, tillträdande operativ chef för Clas Ohlson.

I befattningen ingår att koordinera och stödja koncernens olika dotterbolag med fokus på den förestående etableringen i Storbritannien. Befattningen ingår i Clas Ohlsons koncernledning. Peter Jelkeby tillträder sin nya roll senast den 1 maj 2008.

För mer information kontakta:

Klas Balkow, vd och koncernchef

Peter Jelkeby, tillträdande operativ chef