Regulatorisk 2008-10-13 08:30 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson blir huvudsponsor för OS-roddaren Lassi Karonen

Clas Ohlson stödjer OS-roddaren Lassi Karonen och hans satsning på OS i London 2012. Samarbetet sträcker sig från 2008 till 2012 och innebär bland annat att Lassi anställs på Clas Ohlson där han kommer att arbeta med bland annat utbildning, friskvård, marknadsföring och i butik.

”Vi vill stödja Lassis OS-satsning på London 2012, säger Klas Balkow, vd och koncernchef för Clas Ohlson. Det finns många gemensamma nämnare mellan Clas Ohlson och Lassi när det gäller ursprung och framtidsplaner med en satsning på London och Storbritannien som nästa steg. Hans ödmjuka inställning och målfokusering stämmer också väl överens med Clas Ohlson-andan och vad vi står för och han blir därmed en bra förebild och representant för företaget, både internt och externt”, tillägger Klas Balkow.

Lassi Karonen nådde en sjätteplats i OS i Peking 2008 och har nu bestämt sig för att göra en helhjärtad satsning på OS i London 2012. Lassi anställs på Clas Ohlson i Insjön Dalarna. Lassi kommer att arbeta deltid för att skapa optimala förutsättningar för hans träning och tävlingar fram till OS 2012.

"Jag är väldigt glad över samarbetet med Clas Ohlson och att få bli en del av företaget". Eftersom jag är uppvuxen här i Dalarna känns det extra bra att få stöd från ett företag som jag känner så väl och som jag tycker om. Som anställd på Clas Ohlson kommer jag att kunna prova på olika roller i företaget och kommer att få tillfälle att träffa mycket människor, både anställda, kunder och andra som har en relation till företaget”, säger Lassi Karonen.

"Min satsning på OS i London är 100 procentig. I samarbete med min tränare Per ”Pliggen” Andersson, Clas Ohlson och andra sponsorer kommer jag att ha det stöd jag behöver för att förbereda mig väl inför OS. Det känns också skönt att ha en anställning i ryggen så att jag parallellt med min idrott kan utveckla mina yrkeskunskaper", tillägger Lassi.

Bilder kan laddas ner från http://www.clasohlson.se/About/Press.aspx?id=217674

För mer information kontakta:

Klas Balkow, vd: 0247-444 00

John Womack, informations- och IR-chef: 070-678 24 99