Regulatorisk 2013-10-01 13:30 CET Nyheter

Premiär för Clas Ohlsons nya reklamsatsning – “De Driftiga”

De Driftiga

Den 30:e september är det premiär för Clas Ohlsons nya reklamsatsning som går under namnet ”De driftiga”. Fokus ligger på TV-mediet kompletterat med kampanjer via webb, print och butikskommunikation.

Den nya reklamsatsningen syftar till att skapa en tydlig och enhetlig bild av allt det som Clas Ohlson erbjuder i form av smarta och enkla lösningar på vardagliga praktiska problem.

Konceptet är framtaget för att passa Clas Ohlsons samtliga fyra marknader (Sverige, Norge, Finland och Storbritannien), olika säsonger och täcker Clas Ohlsons fem olika produktkategorier bygg, el, multimedia, hem och fritid.

”Med konceptet "De Driftiga " vill vi visa våra kunder att alla kan vara superhjältar i vardagen genom att lösa olika praktiska problem för sig själva, sin familj och sina vänner. Alla kan upptäcka sin egen fixarpotential och bli stärkta i att ta tag i nya projekt för hem och trädgård, och vi hoppas kunna inspirera till detta”, säger Sema Schmidt, Marknadschef Clas Ohlson Sverige.

Lanseringen av TV-satsningen påbörjas i Sverige och följs av övriga länder under hösten 2013 och framåt. I Sverige kommer reklaminslagen att sändas i TV4 samt i MTGs programutbud.

Regissör: Sebastian Reed (Camp David)

Producenter: Richard Edblom (Camp David) och Mark Baughen (Colony)

För mer information, kontakta:

Sema Schmidt, Marknadschef Clas Ohlson Sverige, +46 247 44 40 0

John Womack, Informations- och IR-direktör +46 70 678 24 99