Regulatorisk 2008-07-01 13:00 CET Finansiell information

Mark Gregory utsedd till chef för Clas Ohlson UK

Clas Ohlson har utsett Mark Gregory till chef för Clas Ohlsons verksamhet i Storbritannien. Mark Gregory har lång erfarenhet av konsumentinriktad verksamhet från bland annat Argos, Ingram Micro, Brittish Telecom och Seeboard.

Mark kommer närmast från företaget Clermont Leisure där han varit operativ chef sedan 2007. Tidigare befattningar innefattar roller som operativ chef samt regionchef inom det brittiska handelsföretaget Argos. Han har också haft ledande befattningar inom marknadsföring, inköp och försäljning inom Ingram Micro, Brittish Telecom och Seeboard.

Under verksamhetsåret 2008/09 ska 2-4 butiker etableras. Det första butikskontraktet, i Croydon i sydöstra London, är redan tecknat med planerad butiksöppning i tredje kvartalet 2008/09.

”Vi är mycket glada över rekryteringen av Mark Gregory till denna nya viktiga roll i företagets fortsatta utveckling. Hans gedigna erfarenhet av handelsverksamhet i England ger goda förutsättningar för att snabbt kunna bygga upp en organisation i vår fjärde marknad Storbritannien”, säger Klas Balkow, vd och koncernchef i Clas Ohlson.

”Jag ser positivt på Clas Ohlsons möjligheter att etablera en marknadsposition i Storbritannien. Eftersom ingen annan aktör erbjuder ett liknande sortiment i liknande butikslägen kommer Clas Ohlson att bli en uppskattad nyhet för många brittiska konsumenter. Att få vara med från början och bygga upp verksamheten är en både spännande och rolig utmaning som jag sätter stort värde vid”, säger Mark Gregory, tillträdande chef för Clas Ohlson UK.

Mark Gregory tillträder sin nya befattning den 1 juli 2008.

För mer information, kontakta:

Klas Balkow, vd och koncernchef, tel:0247-444 00

Mark Gregory, tillträdande chef för Clas Ohlson UK, tel: +44 7713063788