2020-12-21 07.00 CET

Clas Ohlsonin hyväntekeväisyyskampanja toi joulutunnelmaa senioritaloihin – jouluvaloja ja etä-musisointia

Clas Ohlsonin ja HelsinkiMission yhteistyö toi joulun alla valoa ja musiikkia ikäihmisille. Senioritaloihin toimitetuilla kausivaloilla virittäydyttiin joulutunnelmaan, kun HelsinkiMission muusikot kiersivät palvelukotien pihoilla esittämässä kauneimpia joululauluja.

Poikkeusvuoden johdosta joulun tekeminen ja tunnelmaan pääseminen on ollut etenkin monelle seniorille aiempaa hankalampaa. Siksi tänä vuonna Clas Ohlson päätti tuoda valoa sinne, missä sitä eniten kaivataan valaisemalla yhteensä 10 palvelutaloa Helsingissä, Hämeenlinnassa, Mikkelissä ja Vaasassa.

“Tämä vuosi on koetellut jokaista, mutta erityisesti poikkeusolot ovat vaikuttaneet ikäihmisiin. Toimittamalla valoja senioritaloihin olemme halunneet ilahduttaa asukkaita ja näyttää, että pienilläkin teoilla voimme luoda paljon iloa”, kertoo Clas Ohlsonin Suomen markkinointipäällikkö Nana Paija.

Joulun tunnelmaa luotiin yhteistyössä HelsinkiMission kanssa

Yhteistyössä HelsinkiMission kanssa ikäihmisille järjestettiin joulukuussa yhteislaulutilaisuus etäyhteyksien kautta, ja musiikista päästiin nauttimaan turvallisesti myös senioritalojen pihoilla esiintyvien muusikkojen tahdissa.

“Joululaulujen kautta voimme luoda yhteisiä hetkiä poikkeusoloissakin. On hienoa, että olemme saaneet tähän vapaaehtoisapua niin yksityisiltä henkilöiltä kuin yrityksiltäkin. Olemme todella iloisia, että Clas Ohlson lähti mukaan talkoisiin. Näinä aikoina on erityisen tärkeää puhaltaa yhteen hiileen ja auttaa siellä missä voimme“, kertoo toiminnanjohtaja Tuula Colliander HelsinkiMissiolta.

Yhteistyö lähti liikkeelle Clas Ohlsonin ehdotuksesta. Aiemmin syksyllä yhtiö valaisi Älvsby-talon Lempäälässä, mikä sai runsaasti positiivista palautetta. Tempauksen myötä syntyi ajatus tuoda valoa ja joulutunnelmaa entistä useamman ulottuville.

“Olen todella ylpeä, että saimme HelsinkiMission kumppaniksemme. Meille Clas Ohlsonilla on tärkeää edistää yhteisöllisyyttä ja puolustaa kaikenlaisten kotien oikeutta jouluun. Toivon, että vallitsevasta tilanteesta huolimatta olemme yhdessä onnistuneet saattamaan ihmisiä yhteen ja luomaan joulutunnelmaa sekä iloa senioritalojen asukkaille ja henkilökunnalle”, Paija sanoo.

Valoja lahjoitettiin seuraaviin senioritaloihin:

• Kustaankartanon seniorikeskus, Kinaporin palvelukeskus, palvelukoti Sylvi, Kontulan seniorikeskus, Roihuvuoren seniorikeskus, palvelutalo Cecilia Vuosaari, Töölön seniorikeskus, Annankodin hoivakoti, Sölhornan palvelutalo ja Keinukamari
Valikko Kieli