2021-08-11 07.00 CET

Clas Ohlson lanseeraa uuden visuaalisen identiteetin

Tänään lanseerataan Clas Ohlsonin päivitetty visuaalinen identiteetti, johon kuuluu uusi logo ja päivitetyt värit. Uusi identiteetti kuvastaa Clas Ohlsonin muutosmatkaa, sillä on selvä yhteys historiaamme ja sen tarkoituksena on tehdä tuotemerkistämme helpommin tunnistettava.

- Yrityksenä olemme muuttuneet kerta toisensa jälkeen yli sadan vuoden ajan. Clas Ohlsonin polkupyöräkorjaamosta ja sittemmin postimyyntiyrityksestä kansainväliseksi myymäläketjuksi, joka tuli tunnetuksi modernina rautakauppana. Nykyään olemme kodin fiksaamiseen keskittynyt yritys, joka helpottaa arkea tuotteilla, neuvonnalla ja palveluilla myymälöissä, verkkokaupassa ja asiakkaiden kodeissa. Uusi identiteetti on osa muutosmatkaamme, ja samalla se liittyy vahvasti monipuoliseen historiaamme, sanoo toimitusjohtaja Kristofer Tonström.

Uusi, selkeä logo ja useat uudet värit muodostavat helposti hahmotettavan uuden identiteetin.

- Meistä tulee näkyvämpiä. Clas Ohlsonin tuotteen tai Clas Ohlson -myymälän tunnistamisesta tulee helppoa, sanoo Kristofer Tonström.

Inspiraatio uuteen identiteettiin kuuluvaan uuteen logoon on peräisin Clas Ohlsonin Ruotsin Insjönissä sijaitsevan, vuonna 1972 rakennetun pääkonttorin julkisivusta.

- Nyt olemme päivittäneet idean yksinkertaisella logolla, joka antaa meille aiempaa enemmän vaikuttavuutta. On ilo kunnioittaa historiaamme ja samalla näyttää, että jatkamme muuttumista aivan kuten olemme tehneet yli 100 vuoden ajan, sanoo Kristofer Tonström.

Tulevien vuosien aikana uusi identiteetti tuodaan asteittain myymälöihin, verkkokauppaan ja Clas Ohlsonin tuotteisiin.

- Haluamme toteuttaa tämän vastuullisesti kaikissa myymälöissämme ja tuotteissamme. Vie aikaa ennen kuin muutos on toteutettu täysin, sanoo Kristofer Tonström.

Lisätietoja:
Niklas Carlsson, viestintäpäällikkö, +46 247-444 29, niklas.carlsson@clasohlson.se

Valikko Kieli