2021-08-11 07.00 CET

Clas Ohlson lanseeraa uuden visuaalisen identiteetin

Tänään lanseerataan Clas Ohlsonin päivitetty visuaalinen identiteetti, johon kuuluu uusi logo ja päivitetyt värit. Uusi identiteetti kuvastaa Clas Ohlsonin muutosmatkaa, sillä on selvä yhteys historiaamme ja sen tarkoituksena on tehdä tuotemerkistämme helpommin tunnistettava.

- Yrityksenä olemme muuttuneet kerta toisensa jälkeen yli sadan vuoden ajan. Clas Ohlsonin polkupyöräkorjaamosta ja sittemmin postimyyntiyrityksestä kansainväliseksi myymäläketjuksi, joka tuli tunnetuksi modernina rautakauppana. Nykyään olemme kodin fiksaamiseen keskittynyt yritys, joka helpottaa arkea tuotteilla, neuvonnalla ja palveluilla myymälöissä, verkkokaupassa ja asiakkaiden kodeissa. Uusi identiteetti on osa muutosmatkaamme, ja samalla se liittyy vahvasti monipuoliseen historiaamme, sanoo toimitusjohtaja Kristofer Tonström.

Uusi, selkeä logo ja useat uudet värit muodostavat helposti hahmotettavan uuden identiteetin.

- Meistä tulee näkyvämpiä. Clas Ohlsonin tuotteen tai Clas Ohlson -myymälän tunnistamisesta tulee helppoa, sanoo Kristofer Tonström.

Inspiraatio uuteen identiteettiin kuuluvaan uuteen logoon on peräisin Clas Ohlsonin Ruotsin Insjönissä sijaitsevan, vuonna 1972 rakennetun pääkonttorin julkisivusta.

- Nyt olemme päivittäneet idean yksinkertaisella logolla, joka antaa meille aiempaa enemmän vaikuttavuutta. On ilo kunnioittaa historiaamme ja samalla näyttää, että jatkamme muuttumista aivan kuten olemme tehneet yli 100 vuoden ajan, sanoo Kristofer Tonström.

Tulevien vuosien aikana uusi identiteetti tuodaan asteittain myymälöihin, verkkokauppaan ja Clas Ohlsonin tuotteisiin.

- Haluamme toteuttaa tämän vastuullisesti kaikissa myymälöissämme ja tuotteissamme. Vie aikaa ennen kuin muutos on toteutettu täysin, sanoo Kristofer Tonström.

Lisätietoja:
Niklas Carlsson, viestintäpäällikkö, +46 247-444 29, niklas.carlsson@clasohlson.se

Kesäpiha valaistaan tänä vuonna ekologisilla aurinkokennovaloilla – Clas Ohlsonin kesän tuotteet luovat tunnelmaa puutarhaan ja grillihetkiin Kesäkauden lähestyessä on aika suunnata katse kodin sisätiloista ulkotiloihin. Tänä keväänä ja kesänä vietetään erityisen paljon aikaa ulkona, joten kodin ulkotiloilta halutaan viihtyvyyttä ja mahdollisuuksia monipuoliseen tekemiseen, kuten kokkailuun tai yhdessäoloon. Clas Ohlson vinkkaa kesän kiinnostavimmat uutuudet, joista löytyy sopiva ratkaisu kaikille pihoille ja budjeteille.
Kuluttajat vaihtoivat isot remontit kätevään pikkufiksailuun – Clas Ohlson antaa vinkit kodin vaivattomaan päivittämiseen pikkurahalla Clas Ohlsonin mukaan remontoinnin kulttuuri on muuttumassa: isojen ja aikaavievien remonttien sijaan kotia uudistetaan nyt pikkuhiljaa ja pienemmissä erissä. Yhtiö vastaa trendiin uudistamalla pienrautaosastonsa ja tuomalla valikoimaan enemmän kodin kevyempään ehostamiseen soveltuvia tuotteita. Kun kevät menee jälleen kotoillessa, on oiva hetki fiksata kulahtanut allaskaappi tai päivittää keittiön vetimet pienellä vaivalla. Clas Ohlson kertoo neljä vinkkiä kodin pikaehostukseen.
Suomalaiset siivoavat etikalla ja korjaavat vanhaa – Clas Ohlson listaa kevään 2021 asumisen trendit Kevät on perinteisesti suursiivousten, kodin fiksailun ja sisustuksen päivittämisen aikaa. Clas Ohlsonin asiantuntijoiden trendikatsauksessa tänä vuonna paluun tekevät tutut klassikot mutta myös muutama yllättäjä. Etätyö ja ympäristötietoisuus näkyvät nyt suomalaisten kodeissa ergonomisina ja ekologisina ratkaisuina. Clas Ohlson listaa 3 + 1 asumisen trendiä keväälle 2021.
Valikko Kieli